Pristanište na Karaotoku u Parku prirode Hutovo blatio kraj Čapljine, odakle brodice voze turiste i posjetitelje u razgledanje ovog u BiH jedinstvenog parka prirode, dobilo je novi izgled. Posjetitelje dočekuje svojevrsni mol s kojeg se ulazi u brodice, što je značajan odmak u odnosu na doskorašnji pristup „s ledine“. Govoreći o tom segmentu i posjetima gostiju Josip Vekić, voditelj Službe zaštite Parka prirode Hutovo blato, kaže:
„Ovo je novina koju smo realizirali u sklopu međunarodnog Interreg projekta, napravljeno jedno pristanište, koje regulira vodostaj, pomjera se sukladno pritjecanju vode kako bi pristup ovom dijelu Hutovo blata tzv. Gornjem blatu, bio konstantan. S obzirom da se često mijenja vodostaj tako i ova plutajuća platforma se podiže i spušta zajedno s brodicama i pristanišnim mostićem.“
Moramo reći da je pristanište vrlo praktično, ima li gostiju?
„Gostiju ima, trenutačno su to kao i obično u ovom dijelu godine, ekskurzije. To je već ustaljena praksa u svibnju i lipnju na proputovanju za Neum ili nazad, na razgledanje Hutovog blata, svrate učenici. Ima i avanturista koji razgledaju ptice, prirodu… Sezona dosta bolja nego prošle i nekoliko ranijih godina.“, kaže Vekić, te podsjećajući se na neke neuobičajene sadržaje nastavlja:
„Vratio nas se i dio gostiju iz Engleske koji su prije korone dolazili na promatranje ptica. Zainteresiranost domaćih ljudi za promatranje ptica nije baš velika, a za goste sa strane nismo išli s nekom agresivnom kampanjom. Za to bi trebala veća sredstva i predstavljanje na specijaliziranim međunarodnim sajmovima promatrača ptica. Uz to trebalo bi osposobiti vodiče za taj dio turističke ponude. Mislim da tu ima dosta prostora, jer to što ima Hutovo blato, malo gdje ima usudio bih se kazati u cijeloj Europi. Međutim, da bi se to iskoristilo trebaju i dobra reklama i dobra priprema.“
Valja reći uz dobrodošle novine, posjetiteljima Hutovog blata i naravno Parku prirode u prilog ide povoljan vodostaj tako da se vožnja brodicama odvija bez problema.
Tekst: D. Musa
Foto: Studio “Musa”